Vi använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är indetifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kund. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på de betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig,t ex banker. När du identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ med du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen så som direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Läs alla Klarnas villkor här. (Länken öppnas i nyt fönster)
Fakturan mailas ut, så var noga att kontrollera att de är en korrekt mailadress. För information om din betalning kontakta Klarna via klarna.com/se/kundservice
Beställningen är bindade och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd. I alla priser ingår moms.
Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen och vid eventuell kontakt angående er order . Mailadressen används också till våra egna nyhetsutskick men endast om kunden godkänt det.
Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja och för att kunna sända din order.
Dina peronuppgifter sparas i en månad från de att vi sänt din order, skulle du vilja att de raderas tidigare så sänd ett mail till info@lowinas.se så tar vi bort dina uppgifter när vi sänt din order.
Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part. Dina uppgifter kan dock lämnas ut till tredjepart för att tillhandahålla tjänster till dig, t.ex. till PostNord för att hantera transporten utav beställda varor och Klarna för att du skall kunna fullfölja köpet.
Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på info@lowinas.se
Har ni några frågor kring sortimentet i butiken är ni välkomna att maila.
Webshopfrågor besvaras via info@lowinas.se
Vi levererar inom Sverige och Finland och vår leveranstid är vanligtvis 1-4 arbetsdagar från den dagen vi mottagit er beställning. (Vid storhelger kan viss försening i leveransen uppkomma)
En orderbekräftelse skickas automatiskt via e-mail.
Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via e-mail. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. De kan finnas tillfällen som gör de omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte lowinas.se vid en ev. leveransförsening.
HÄR kan du spåra din leverans.
Frakt från 59 SEK för kläder, skor och väskor oavsett antal.
Freight Finland:
Our freightcost is 120 SEK.
Du har rätt att byta eller retunera varorna i 14 dagar från det att du har mottagit paketet.
Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsskick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt. Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och orginalförpackningar, så som skolådor skall skickas med tillbaka. Vid retur debiteras du 69kr. Maila info@lowinas.se för att göra en retur, ange alltid ditt ordernummer så att vi kan skapa en returetikett och maila till din mail. Vill du ha en QRkod istället så sänd ett mail till info@lowinas.se med ditt ordernummer och skriv att du vill ha en QRkod till din retur.
Du packar din retur och visar sedan QRkoden hos ditt Postombud så skriver ombudet ut en etikett till dig.
Du är ansvarig för varan till dess att den ankommit till oss, varor som inte kommit fram återbetalas ej.
Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färg. Hur färgerna återges beror t.ex. på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din dator eller dylikt.
Vi förbehåller rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanteras i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.
När du gör ett byte står vi för returavgiften vid användning av den bifogade returetiketten, medan kunden står för frakten på den nya ordern.
Du lägger själv en ny beställning i webbshopen på det du vill byta till. Du fyller i ditt första ordernummer och namn högst upp på retursedeln. Längre ner skriver du i ditt nya ordernummer som du fick med i den nya beställningen.
Om du har några frågor så kan du kontakta oss på info@lowinas.se eller läsa FAQ.
Vi behandlar din retur inom 7 arbetsdagar från att vi har mottagit den.
All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning.
Kontakta oss på info@lowinas.se för att få reklamationsuppgifter.
Vid reklamation så maila oss och sänd tillbaka varan till oss. Använd retursedeln du får med i din leverans i första hand.
Saknar du retursedel så maila oss så att vi kan sända en ny retursedel till din mail som du kan skriva ut och använda.
Skulle paketet vara skadat vid ankomst så kontakta oss direkt på info@lowinas.se innan du öppnar paketet.
Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut från PostNord förbehåller vi oss rätten att debitera er 200 SEK för att täcka kostnader vi har i samband med de outlösta paketet.